業績 (2023年07月)
Achievements
英文論文(査読あり)
2023/07/13 |
Kanan Hirano, Kentaro Oba, Toshiki Saito, Ryuta Kawashima, Motoaki Sugiura* Social-coalitional trait is related to coping capacity with mortality threat: association with leadership and a reduced parietal response to mortality salience Frontiers in Behavioral Neuroscience, 2023; 17: 1188878(1-9) |
---|
和文書籍等
2023/07/10 |
杉浦元亮. 「恥」を脳で語れるか(特集:「恥」は敵か? 味方か?―生きづらさ・傷つきの根源) 臨床心理学, 第23巻第4号, 371-376頁 |
---|
国際学会発表
2023/07/07 |
Victoria-Anne Flood, Hyeonjeong Jeong How Do Second Language Learners Process Attitudinal Prosody? 2023 Joint Internatioal Conference on ELT in Korea, July 6-8, 2023 Konkuk University, Seoul 【 Oral 】 |
---|---|
2023/07/07 |
Diego Elisandro Dardon, Hyeonjeong Jeong, Motoaki Sugiura Dissociating the Roles of Working Memory and Language Aptitude during L2 Learning: An fMRI Study 2023 Joint Internatioal Conference on ELT in Korea, July 6-8, 2023 Konkuk University, Seoul 【 Oral 】 |
その他の発表(英語)
2023/07/05 |
Victoria-Anne Flood Brain Mechanisms for Decoding Attitudinal Prosody in the Second Language Hanyang Institute for Phonetics and Cognitive Sciences of Language (HIPCS), Hanyang University, Seoul, Korea【 Seminar 】 |
---|---|
2023/07/05 |
Diego Elisandro Dardon Neural Correlates of Learning Nominal Classification Rules: an fMRI study Hanyang Institute for Phonetics and Cognitive Sciences of Language (HIPCS), Hanyang University, Seoul, Korea【 Seminar 】 |
その他の発表(日本語)
2023/07/12 |
伊藤文人, 杉浦元亮, 小嶋秀樹. 教育学研究科×加齢医学研究所ジョイント・シンポジウム 人文科学×脳科学−未来の教育に脳科学を活かすには− 東北大学大学院教育学研究科,仙台.【 シンポジウム 企画 】 |
---|---|
2023/07/12 |
杉浦元亮. 生きる力を脳から理解する 教育学研究科×加齢医学研究所ジョイント・シンポジウム 人文科学×脳科学−未来の教育に脳科学を活かすには−、 東北大学大学院教育学研究科,仙台.【 シンポジウム 】 |
2023/07/12 |
伊藤文人. 対人コミュニケーションの脳科学 教育学研究科×加齢医学研究所ジョイント・シンポジウム 人文科学×脳科学−未来の教育に脳科学を活かすには−、東北大学大学院教育学研究科,仙台.【 シンポジウム 】 |
2023/07/12 |
鄭 嫣婷. 外国語教育への応用を目指して - 脳科学を用いた事例から- 教育学研究科×加齢医学研究所ジョイント・シンポジウム 人文科学×脳科学−未来の教育に脳科学を活かすには−、東北大学大学院教育学研究科,仙台.【 シンポジウム 】 |